Overzicht stands op de innovatiemarkt maandag 16 maart 2020

De Conferentie Nederland Digitaal gaat niet door vanwege de maatregelen van de overheid om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op deze pagina leest u het programma dat voor de conferentie was gepland.

Quick Scan AVG

Hoe weerbaar is uw organisatie?

Organisatie: NHL Stenden Hogeschool

Elphas methode

Creëer in 6 stappen een ecosysteem voor slim leren voor jouw organisatie.

Organisatie: Elphas

Beyond the cloud Cybersecurity

Studenten, nationale en regionale partners werken samen aan de ontwikkeling van digitale weerbaarheid.

Organisatie: Bytesnet

Kaart het aan - van spel naar verandering

Door veranderkunde vergroten we samen digitale inclusie in Nederland.

Organisatie: Agents of Change

Spacetime Layers

There's a time and place for everything! Een app om multimediale informatie in kaartlagen (Layers) op de digitale kaart te kunnen zetten.

Organisatie: Spacetime

Tech Savvy

Samenwerken aan duurzame inzetbaarheid en een leven lang leren met digitale technologie.

Organisatie: Tech-Savvy/Bossers en Cnossen 

TechHub Assen

De innovatiesupermarkt van Assen en omgeving met verrassende combinaties tussen ondernemers onderling en met het onderwijs (HBO, MBO en VO). Elektronica, mechatronica en sensortechnologie staan centraal.

Organisatie: TechHub Assen

Pleitvrij

Door inzet van Virtual Reality (VR) krijgen studenten van de Rijksuniversiteit Groningen en de Vrije Universiteit Amsterdam de mogelijkheid te pleiten  in een virtuele rechtszaal. In deze authentieke maar virtuele setting ontvangen zij realtime feedback van medestudenten via een speciaal ontwikkelde app.

Organisatie: Rijksuniversiteit Groningen/Vrije Universiteit Amsterdam

Kasteel.gro

Kasteel.gro is de werkplaats voor digitaal vakmanschap en de ontmoetingsplek in Groningen voor onderwijs, bedrijfsleven en wetenschap.

Organisatie: Noorderpoort

Erasmus+

Samenwerken aan digitaal talent in Europa met Erasmus+

Organisatie: Erasmus+ Onderwijs & Training

Towards a human-centric digital society

Enabling organisations to become Digital ready. Het KIN Center for Digital Innovation is een wetenschappelijk onderszoekscentrum aan de Vrije Universiteit Amsterdam dat als missie heeft bij te dragen aan een mensgerichte digitale samenleving.

Organisatie: Vrije Universiteit Amsterdam 

Data Detox Kit

Met de Data Detox Kit (op papier en online) werk je in acht stappen aan je digitale persoonlijkheid, gericht op privacy. De kit is oorspronkelijk ontwikkeld door Tactical Technology uit Berlijn. Fers en de Friese bibliotheken hebben deze vertaald en geactualiseerd voor inzet in bibliotheken en het onderwijs.

Organisatie: Fers

Mr. Chadd – de digitale onderwijsassistent

Mr. Chadd: de digitale onderwijsassistent. Mr. Chadd biedt met zijn digitale leerplatform ruimte aan scholier en docent. Aan de scholier doordat hij on demand vragen kan stellen voor ieder vak en dus op het moment dat hij gemotiveerd is om te leren direct geholpen wordt door een gescreende vakdeskundige. Aan de docent doordat Mr. Chadd mogelijkheden biedt om makkelijker te differentiëren, meer gepersonaliseerd onderwijs te bieden en zorgt voor een hogere effectieve leertijd. Wil jij weten hoe wij dit doen? Kom langs!

Organisatie: Mr. Chadd

Je weg vinden richting de juiste overheidsdienstverlening, en de juiste informatie vinden, ongeacht in welk land je bent. Dat regelt de Single Digital Gateway-verordening: één digitale toegangspoort voor EU-burgers en bedrijven. De komende jaren gaan organisaties deze verordening implementeren. Meer weten over wat de SDG inhoudt? Kom dan langs bij onze stand op de informatiemarkt of kijk op http://sdg.pleio.nl.

Organisatie: Bureau NC-SDG

Project SoVaTAss

Co-creatief ontwerp van digitale tools voor het trainen van sociale vaardigheden bij kinderen.

Organisatie: NHL Stenden Hogeschool

In gesprek met SIVON

Ga in gesprek over wat SIVON voor de onderwijssector en voor besturen in het primair en voortgezet onderwijs kan betekenen. Wat heeft u nodig om veilig internet en ict te realiseren.

Organisatie: SIVON

STEAM vaardigheden ontwikkelen met LEGO

Een complete leerlijn aan LEGO producten met een focus op techniek, digitalisering en computational thinking. Lesmodules over STEAM die aansluiten bij het leerplan en gericht zijn op techniek en informatica dagen leerlingen uit om kritisch na te denken en complexe problemen op te lossen, ongeacht het onderwijsniveau. Praktisch leren heeft al veel jonge denkers geholpen. Aangezien we ons op dit vlak blijven ontwikkelen, moet er meer gefocust worden op creatieve en betekenisvolle hands-on ervaringen om een grotere en diverse groep leerlingen te bereiken.

Organisatie: Yellow Ducks/LEGO Education

Cyberexperimenten door studenten

De studenten Cybersafety van NHL Stenden ontwerpen zelf cyberexperimenten om de digitale weerbaarheid van mens of organisatie te verhogen. Op de innovatiemarkt presenteren ze enkele voorbeelden: een zelfgemaakte cyber escape room,  of ‘Mogen we je emailadres even checken: scan deze QR code voor een gratis broodje’.

Organisatie: NHL Stenden Hogeschool

Adoptidee

Kinderen helpen bedrijven innoveren. De Raad van Kinderen van AdoptIDee buigt zich over uitdagingen van ondernemers en het onderwijs en bedenkt potentiële oplossingen. Stuur ook je uitdaging in en brainstorm met de  kinderen op de conferentie: http://adoptidee.nl/

Organisatie: PNO-consultants

Cum Laude of Cum Fraude

Diplomafraude is aan de orde van de dag. Met het digitale diplomaregister kun je de diplomagegevens eenvoudig checken en wordt diplomafraude verminderd.

Organisatie: Dienst Uitvoering Onderwijs

Basicly

Tooling voor digitale geletterdheid in het basis- en voortgezet onderwijs.

Organisatie: Basicly

Autisme op de Werkvloer

Anders denken werkt!

Organisatie: ITvitae

Blic

Een inkijkje in de wereld van laaggeletterden.

Organisatie: Biblionet Groningen

Coderdojo Nederland

Op meer dan 100 plekken in Nederland leren 2500 kinderen per maand met de inzet van vrijwilligers programmeren in een sociale, open omgeving.

Organisatie: Stichting CoderDojo

HackerEscape

De mobiele escaperoom, de HackerEscape, is dé manier om in een korte tijd kennis te maken met de diverse manieren waarop kwaadwillenden informatie via medewerkers van een organisatie proberen te achterhalen. Iedere stap in deze game leidt tot een direct gevolg. Maakt u de juiste keuzes? De HackersEscape bus staat buiten op het voorplein van Martiniplaza.

Organisatie: CGI